zaterdag 19 november 2011

Kippenren






"Een temperatuur van -18 overleven ze nog wel. Min 20 is teveel. Ik heb een warmte-element in het hok" zegt onze dorpsgenoot, bij wie ik een graantje meepik over kennis van kippen. Op mijn vraag of het kippenhok geisoleerd is, knikt hij 'ja'. Ik neem me voor binnenkort eieren bij hem af te nemen, want die verkoopt hij. Sinds de zomer heeft hij veel Hedemora kippen en een paar kleurrijke hanen. Allemaal liepen ze tot voor kort los rond zijn huis. Toen werden binnen een week drie kippen gegrepen door een havik. Nu zijn de kippen beschermd door een ren.





Fleur's giveaway

9 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig stel zeg zo in jou ren!
    Heerlijk lijkt me dat zoveel ruimte om je heen!
    en je laatste boeketje is lief zeg!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kippen en haan...neem je ook kuikens van hem in t voorjaar? Is leuk hoor.
    ik heb ook een mini-verwarmingselementje( hangt in de drinkemmer) voor t drinkwater; anders moet je bij vorst iedere dag de emmer water ontdooien...handig!
    SNachts zitten ze bij ons binnen vanwege de vos.
    Is de eerste sneeuw er al?
    groetjes Fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie grote kippen, hopelijk komen ze allen goed de winter door. Maar kippen kruipen wel samen hoor en houden elkaar warm.

    Groetjes,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is wel heel leuk om te zien zo de kippen in de ren, maar -18 graden daar moet ik ook niet aan denken.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gezellig, kippen rondom je huis. Nu ze in een ren zitten kunnen ze ook niet bij jou komen? Zou je zelf niet een paar kippen willen?
    Prachtige foto's op je eerdere posts. Helaas verdwenen mijn comments in cyberspace.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan maar veilig in de ren en ze hebben nog genoeg ruimte om te scharrelen.
    Fijne week, kram

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kippen, geweldige beesten zo lopen hier ook. Maar ook in een veilige ren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de fijne verjaardags wensen. Die siroop van de kruiden is echt heel gemakkelijk te maken hoor en zo lekker :)

    Groetjes,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke foto!

    Wij hebben ook kippies in een ren, goot genoeg zodat ze goed kunnen scharrelen. Hier is niet de havik de vijand, maar de vos...

    BeantwoordenVerwijderen