zondag 31 maart 2013

Gekleurde herinneringen













Toen de ochtendjas echt 'op' was, gooide ik 'm met pijn in m'n hart weg. Mijn moeder droeg 'm jaren en daarna had ik 'm. "Groen", vond ze hem. "Turqouise", zei ik dan met een glimlach. Misschien was het Perzisch groen of Aqua vermengd met wat Viridiaan. 

Nu hebben mijn zes Leksand stoelen deze kleur. Het is in ieder geval blauw met veel zonnig geel en lentegroen erin en dat past bij het jaargetij, bij de kamer, met veel wit en blauw, en bij mij.  

Fijne Paasdagen gewenst!






4 opmerkingen:

  1. Turquoise maak ik er maar van en ik vind het een prachtige kleur. Het past ook goed bij deze stoelen en bij jou dus. Zo hou je altijd de link naar de badjas van je moeder. Mijn dochter en ik hebben ook altijd verschillende meningen over dat soort kleurtjes. Volgens mij heeft zij een groene sprei en volgens haar is het blauw.
    Fijne dagen, kram


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Annie Sloan toevallig? Die heeft ook zo'n mooie Perzische groene..! Ik vind ze in ieder geval prachtig, hoe het dan ook mag heten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Josien, heerlijke frisse turquoise kleur!

    BeantwoordenVerwijderen